Понеділок, 01.05.2017, 03:22

Кілійський районний будинок науково-технічної творчості

Календар
«  Травень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

МОЛОДИМ КЕРІВНИКАМ ГУРТКІВ

МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ

 

Підготовка заняття в навчальному кабінеті Попередня підготовка педагога до заняття включає:

• 1) визначення теми;

• 2) продумування загального ходу заняття;

• 3) продумування й відбір змісту теоретичної частини заняття

• 4) продумування й вибір методів теоретичної підготовки дітей;

• 5) підбір методичних матеріалів з теми заняття;

• 6) виконання практичної роботи;

• 7) складання плану заняття ( при необхідності)

Підготовка заняття безпосередньо перед його початком включає:

• прихід педагога не пізніше ніж за 10 хвилин до його початку;

• провітрювання навчального кабінету;

• підготовка методичних матеріалів до занять;

• перевірка й підготовка матеріалів та інструментів, необхідних для проведення заняття.

 

______________________________________________

 

ЗАПОВІДІ, яких слід дотримуватись у роботі з дітьми.

Навчаючи інших – навчайся сам

Пам’ятай: вихованців захоплює висока культура педагога:

- без любові до вихованців немає вчителя. Ні посада, ні звання, ні освіта тобі не зарадять;

- шукай у вихованців хороше;

- стеж за тим, щоб твої слова не розходилися з ділом;

- не зловживай голосовими зв’язками. Пам’ятай: тихий, упевнений, якщо треба гнівний, голос, сильніший за крик;

- викладай енергію, будь життєрадісним;

- не зловживай моралізаторством – цього особливо не люблять діти;

- справедливість – головна риса педагога;

- постійно помічай зміни в особистості вихованців;

- частіше згадуй себе у шкільні та студентські роки;

- навчися все бачити та чогось не помічати; усе чути та чогось не розчути;

 

- будь з вихованцями поряд, але трішечки попереду.

 

_____________________________________________

 

Основні вимоги до заняття в гуртку з розвитку творчих здібностей учнів.

• Використовуйте різноманітні форми і методи організації навчальної діяльності.

• Створюйте атмосферу, що сприяє зацікавленості кожного учня в роботі гуртка.

• Стимулюйте учнів до розмірковування, використання різних способів виконання завдань без страху помилитися, дати неправильну відповідь.

• Використовуйте в процесі роботи дидактичний матеріал, що позволяю учню обирати найбільш прийнятні для нього вид і форму навчального матеріалу.

• Оцінюйте діяльність учня не тільки за кінцевим результатом, але й за процесом його досягнення.

• Заохочуйте намагання учня знаходити власні способи виконання завдань, аналізуйте способи роботи інших учнів в процесів заняття.

• Створюйте такі педагогічні ситуації спілкування на занятті які дозволяють кожному учневі проявляти ініціативу.

• Створюйте атмосферу, що сприятиме самовираженню.

_______________________________________________

Пам’ятка для створення позитивного іміджу молодого педагога

1. Риси обличчя, фігура, зріст людини існують незалежно від бажання, тому сприймайте себе такими, якими ви є.

2. Зверніть увагу на свій голос. Грубі, пискляві репліки, різкі, надривні ноти в розмові дратують оточення, свідчать про відсутність навичок культурного поводження.

3. Краса людини передбачає скромність, тактовність, увічливість, повагу, відкритість. Навпаки, невміння стримувати негативні емоції, цинізм, нахабність, гордовитість не поєднуються з поняттям «приємна людина».

4. Посміхайтеся. Похмурий настрій або погане поводження псують не тільки ваше обличчя, а й настрій оточуючим.

5. Одягайтеся зі смаком. Кажуть, що «гарний смак перемагає моду». Головний принцип – виробити індивідуальний стиль в одязі, прикрасах, зачісці. Важливі – чистота і охайність в одязі.

6. Зачіска – це своєрідна візитна картка кожної людини, тому що вона підкреслює особливості її характеру та способу життя.

7. Стежте за мімікою і жестами. Психологи встановили, що у взаємодії людей 60-70% інформації передається за допомогою рухів, міміки, жестів і лише 20-30% - за рахунок слів, інтонації, голосу.

Попрацюйте на своїм позитивним іміджем – і він буде працювати на Вас!

______________________________________________

ПЕРЕЛІК ПРОФЕСІЙНИХ ЦІННОСТЕЙ КЕРІВНИКА ГУРТКА
1. Професійні знання (знання основ педагогіки, психології; знання основних напрямів і змісту позашкільної освіти; знання методики і технології гурткової роботи).

2. Знання закономірностей психічного розвитку дитини в різні вікові періоди, методів вивчення особистості, дитячого колективу.

3. Наявність умінь прогнозувати розвиток особистості дитини, дитячого колективу на діагностичній основі.

4. Володіння сучасними педагогічними технологіями.

5. Здатність до творчій діяльності.

6. Демократичний стиль роботи.

7. Висока комунікативна культура.

8. Здатність змінюватися, упроваджувати нововведення.

9. Здатність ефективно працювати в команді.

10. Наявність рефлексивної культури.

11. Любов до дітей.

12. Вміння будувати взаємодію з учнями з позиції безумовного прийняття дитини, толерантності.

13. Володіння здібностями до рефлексії своїх індивідуальних особливостей і своїх професійних можливостей.

14. Професійна майстерність.

15. Професійна компетентність.

_________________________________________

ОРІЄНТОВНА СТРУКТУРА індивідуального плану роботи молодого педагога

Індивідуальний план стажування складає молодий керівник гуртка під безпосереднім керівництвом педагога-наставника, призначеного керівником закладу на період першого року роботи в закладі. План затверджується керівником закладу або його заступником з навчально-методичної роботи.

1. Навчальна робота:

• ознайомитися з правилами внутрішнього розпорядку;

• ознайомитися з перспективним та поточним плануванням роботи закладу;

• детально ознайомитися з навчальною програмою гуртка та пояснювальною запискою до неї;

• ознайомитися з вимогами до ведення гурткової документації;

• спланувати навчальну, виховну та масову роботу гуртка;

2. Виховна робота:

• ознайомитися зі змістом та формами виховної роботи в гуртках, вимогами до планування;

• ознайомитися із календарем знаменних та пам’ятних дат на навчальний рік, планом обласних масових заходів;

• вивчити особовий склад вихованців гуртка, їхні індивідуальні особливості;

• налаштувати зв’язок з батьками вихованців;

• провести виховні бесіди за визначеною тематикою;

3. Методична робота: • брати активну участь у методичних заходах закладу;

• ознайомитися з дидактичними вимогами до складання плану заняття;

• ознайомитися зі схемами аналізу та самоаналізу заняття, виховного заходу;

• ознайомитися з методичною літературою з фаху;

• вивчити досвід роботи наставника; • відвідати заняття керівника гуртка з досвідом роботи; • провести відкриті заняття; • працювати над створенням власної картотеки літератури з напряму роботи гуртка. 4. Громадська робота: • брати активну участь у роботі громадських організацій закладу; • виконувати доручення адміністрації, педагогічного колективу; • брати активну участь у масових заходах різного рівня (з напряму роботи гуртка); • підготувати і провести бесіди, заходи. _____________________________________________

 

КІЛЬКА КОРИСНИХ І ВЕСЕЛИХ ПОРАД МОЛОДИМ - ПЕДАГОГАМ – КЕРІВНИКАМ ГУРТКА1. Будьте оптимістичними!

2. Не забувайте головного: діти, як і дорослі, істоти парадоксальні.

3. Вірно те ваше рішення, що протилежно вашим повсякденним рішенням!

4. Не бійтеся: досвідчені педагоги вже давно забули те, що ви ще пам’ятаєте!

5. Спілкуючись із батьками, пам’ятайте , що дорослі - це ті ж діти, тільки дуже втомлені; виходьте із принципу, що не батьки виховують дітей, а навпаки.

6. Не рвіться до кар'єри, погоджуйтеся з адміністрацією, але робіть так, як самі вважаєте потрібним.

7. Не забувайте: вирішальне значення має перший момент входу в клас, перше знайомство з дітьми.

8. Застосовуйте правило контрастів: якщо спочатку дати дітям волю, а потім притримати - вони вас незлюблять, якщо навпаки - будуть вам вдячні.

9.Пам’ятайте: ваша головна справа - це спілкування з дітьми; умійте переживати радість від зустрічі з ними.

10. Не перебувайте на очах у дітей без справи.

11. Давайте своє тепло й ласку не «любимчикам», а тим, кому це особливо необхідно.

12. Якщо сумніваєтеся, як підійти до дитини, краще не кваптеся.

13. Будьте завжди у формі, підтягнуті й у гарному настрої!

14. Вчіться вітатися з дітьми. Тоном, яким ви говорите «Добрий день», теж можна виховувати.

15. Постарайтеся всіма можливими способами довідатися у ваших підопічних всі таємниці: як вони росли, як учаться - це допоможе вам у спілкуванні з ними.

16. Не бентежтеся своїми помилками - діти, на відміну від нас, завжди прощають нам помилки.

17. Хваліть самого себе три рази на день: ранком, удень і ввечері: «Я - відмінний педагог, мене всі поважають, люблять і слухаються».

18. Умійте бути ледачим! Недолік багатьох педагогів у тім, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати.

19. Не відмахуйтеся й не відгороджуйтеся від дітей.

20. Умійте бути дітьми! Грайте, стрибайте з ними й сприймайте свою роботу із гуртківцями, як продовження дитинства!

21. Уникайте:

• Частих моралей й нотацій, виговорів й претензій!

• Лайки, покарань і погроз!

• Наказів і заборон!

• Нетерпимості й дратівливості!

• Кепкувань над дітьми, іронії та сарказму!

________________________________________

Кодекс педагога
1. Гурток – це родина.
2. Піклуватися про здоров’я дитини – про здоров’я нації.
3. Віддай дітям частину своїй души.
4. Допоможи дитині самоствердитися.
5. Дав слово – держи.
6. Перед тим, щоб щось зробити чи сказати, поміркуй: до чого це приведе.
7. Залиш свій слід у душі дитини.
__________________________________________